5 Aralık 2017 Salı

Listeler, listelemeler.. Liste I

Herşeyi ama herşeyi yazmaya listelemeye bayılıyorum. Bende de o huy var evet.. Excel sheetleri oluşturalım, yazalım, planlayalım deymeyin keyfime. Ama iş uygulamaya ya da uygulatmaya gelince zor geliyor. Şimdiye kadar bu konuda en çok başarılı olduğum liste çocukların programları oldu. En iyi planladığım, en sık güncellediğim, uygulattığım ve denetlediğim.



Ayaz'ın programının sorumluluğu artık Ayaz'da zaten. Hazal içinse çok kasmadan yemek ve uyku saatlerini, menüsünü ve ne kadar ekrana maruz kalabileceğini belirleyen bir program yapıyorum. Daha uygulanabilir oluyor. Hangi saatte ne oynayabileceklerini, gün gün aktivitelerini filan detaylandırmıyorum. Fırsat bulursam bu konulara gelirim ama sadede dünmek isterim. Bu yazıyı yazma sebebim kendimle ilgili listelerdi.

Günün menüsü mesela, defalarca denediğim, uygulayabilirsem çok rahatlatan ama sürdüremediklerimden. Daha da ötesi, kitap listeleri/ film listeleri/ dizi listeleri/ gezi listeleri bunlar hep bana kalıyor, hayata geçmiyor. Hedefler hep yüksek geliyor sanırım. Yine de kendime mani olamadım, yaptım yeni bir liste daha.. Yeni yıl da geliyor ya liste mevsimi açıldı ne de olsa :)

Her ay;

  • Her ay bir kitap okuyabilsem
  • Her ay çocuklarımı bir tiyatro oyununa götürebilsem
  • Her ay kendim bir tiyatro oyununa gidebilsem
  • Her ay bir klasik izleyebilsem
2018'de
  • En az 4 klasik okuyabilsem.
  • Artık tarihi yarımadayı kendi yaşadığım şehrin tarihini gezebilsem.
  • Sanat galerisi, sergi gezebilsem ne sıklıkla bilmiyorum mesela bu yıl 5 :)
  • Müze gezebilsem özellikle Ayaz'ıma da bunu öğretebilsem.
  • Şiir okuyabilsem.
İşte sabahtan beri kendimi tutamadığım, içimden gelen listeyi bir kalemde döküverdim satırlara. Eklerim dahasını nasıl olsa..


2 yorum:

  1. Listelemeyi sevenlerdenim ben de ama uygulama konusunda sınıfta kalıyorum her seferinde. O sebeple kendimi eğitebilmek için haftalık yapılacaklar listesi oluşturuyorum ve uygulamaya koyuyorum. Belki işe yara kimbilir :)))

    YanıtlaSil
  2. Evet, ben de takip ediyorum yapılacakları blogundan, ve uzeri cizildikce kendim yapmis gibi de mutlu oluyorum :)

    YanıtlaSil