1 Mart 2016 Salı

devlet okulu mu? özel okul mu? II

Baştan belirteyim bu yazı devlet okulu seçiminin olumlu yanlarını anlatıyor.
Okul hayatından temel düzeyde en büyük beklentim, yavrumun okulu sevmesi, öğretmenini sevmesi ve yeterli/ iyi düzeyde akademik ilerleme kaydetmesi. İlkokulda bunlar ters gitti mi bir daha düzelmesi zor oluyor.

Varan 1: Şimdiye kadar Ayaz'dan okula gitmek istemiyorum sözünü çok nadir duydum, bunların sebebi de ya hasta olmasıydı ya da başka öğrencilerle yaşadığı sıkıntılardı.
Varan 2: Okula başladığı ilk hafta Ayaz gelecekte ne olmak istediğine karar verdi, tahmin edin bakalım. Çok büyük sürpriz değil ama beni çok mutlu eden bir cevap; o gün bugündür öğretmen olmak istiyor. Bu da benim için öğretmenine hissettiği duyguları ifade ediyor.

Özel bir okuldan ise en büyük beklentim yabancı dil öğrenmesi olurdu. Bunu çok iyi düzeyde sağlayan okullar olduğu gibi çoğu özel okulda da yasak savmak icabında haftalık belli saatlerde İngilizce dersleri oluyor ve maalesef yine çoğunda döneme başladığınız native öğretmenin birden bir problemi çıkıveriyor hop öğretmen değişiyor.


Akademik olarak bu sene hedefleri okuma-yazma ve basit matematik diyebiliriz. Diğer yaşıtlarıyla kıyasladığımda bu konularda özel okullarla ortalama aynı düzeyde gidiyorlar. Şimdiye kadar önceliklerimle ilgili herşey yolunda.

Özel bir okuldan bir diğer beklentin ise sosyal faaliyetler olurdu özel okula gönderseydim. Bu konuyu çok uzatmayacağım ama şuan okul saatleri içinde yararlanabildiği ek sosyal dersleri maddeliyorum hemen;

Resim
Drama
Gitar/ 2. sınıftan sonra bağlama
Satranç
İngilizce

Her birinin öğretmeni de kendi branşlarında uzman. Ayaz bunlardan İngilizce hariç hepsine katılıyor, her ders için bir dönemlik ek ücret ödüyoruz. İlk dönem hepsine gitmek istedi ben de gitsin baksın ilgili olmadığı derse devam etmez nasılsa diye düşündüm. İkinci dönem de hepsine gitmek istedi, devam ediyor. Önümüzdeki yıl öğretmenleriyle konuşup, yine Ayaz'ın da fikrini alıp öyle karar veririz sanırım.

Bu arada okul da yarım gün. Bütün bunları nasıl yetiştiriyorlar ben de anlamıyorum. Tabii dersleri desteklemek bize de düşüyor ki bu da başka bir yazıya..

İngilizce için de kendimizce bir çözüm bulduk, işte o da başka bir yazıya..

bu konu hakkındaki ilk yazımı da buradan okuyabilirsiniz.



2 yorum:

  1. pilot okul falan mı sizinki; yeğenim bu sene 1. sınıf ve bu sosyal derslerin hiç birisi yok okullarında..

    YanıtlaSil
  2. yok canim isin enteresan tarafi pilot okul filan degil.. yalniz mudurumuz ve ogretmen kadromuz cok iyi ki biz de ona guvenip verdik. dedigim gibi Ayaz da hep sansli bu konularda..
    Sosyal derslere giren ogretmenlerin de hepsi baska okullardaki kadrolu ogretmenler, ek olarak bizim okula da geliyorlar..

    YanıtlaSil